Docència

Màsters / MMP. Màster en Marketing Polític. Estratègies i comunicació política

  • Màsters
    • MMP. Màster en Marketing Polític. Estratègies i comunicació política
  • Postgraus
    • Postgrau ANÀLISI
      I COMUNICACIÓ POLÍTICA
    • Postgrau COMUNICACIÓ POLÍTICA I INSTITUCIONAL
    • Postgrau COMUNICACIÓ
      EN EL GOVERN LOCAL
  • Cursos
    • Curs de Lectures
      de Teoria Política Feminista
    • Curs de Comunicació Política Digital
    • Curs en Coordinació d'un Gabinet d'Alcaldia
    • Curs d'Assessor en Imatge i Comunicació
    • Altres cursos
  • Seminaris
    • Seminaris Ciutats i Persones
    • Altres Seminaris
  • Conferències
  • Anàlisis de resultats electorals

Màsters / MMP. Màster en Marketing Polític. Estratègies i comunicació política

Màster interuniversitari de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb la Universidad de Granada i la Universidade de Santiago de Compostela
 
El Màster està destinat a formar a futurs professionals de la consultoria política, a partir de les eines teòriques i pràctiques. Es tracta d’una disciplina amb una llarga trajectòria en el món acadèmic anglosaxó, però d’escassa presència als programes universitaris catalans i espanyols. L’objectiu és oferir una formació específica en marketing i comunicació política a llicenciats en ciències polítiques, sociologia, ciències de la informacio i ciències socials, així com a professionals en exercici. 
Accés a la plana web del MMP

Màster interuniversitari de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb la Universidad de Granada i la Universidade de Santiago de Compostela, coordinat i gestionat per l'Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS).
 
El Màster està destinat a formar a futurs professionals de la consultoria política, oferint una formació específica a llicenciats en ciències polítiques, sociologia, ciències de la comunicació i ciències socials.
La missió del programa és aconseguir que els professionals formats en aquesta disciplina estiguin plenament preparats per a cobrir les necessitats que exigeix la pràcticam de l'activitat política, tant a nivell personal com enformació política, buscant la professionalització d'aquest àmbit, mitjançant l'externalització de l'Assessoria i la Comunicació.

 
2017-2019
Curs 2017-2019 (14a edició)
Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
D’octubre de 2017 a octubre de 2019
Període de pràctiques d'octubre de 2018 a juliol de 2019
Memòria d’investigació d’octubre de 2018 a juny de 2019
El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació 
Campanyes: Campanyes, Política i imatge
Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern

  • programa
  • informació
  • calendari
  • Beques per estudis de Màster (AGAUR)
  • Beca Barcelona

  • 2016-2018
    Curs 2016-2018 (13a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2016 a octubre de 2018
    Període de pràctiques d'octubre de 2017 a juliol de 2018
    Memòria d’investigació d’octubre de 2017 a juny de 2018
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació 
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern

  • programa
  • informació
  • calendari
  • Beques per estudis de Màster (AGAUR)
  • Beca Barcelona

  • 2015-2017
    Curs 2015-2017 (12a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2015 a octubre de 2017
    Període de pràctiques d'octubre de 2016 a juliol de 2017
    Memòria d’investigació d’octubre de 2016 a juny de 2017
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació 
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern

  • programa
  • informació
  • calendari
  • Beques per estudis de Màster (AGAUR)
  • Beca Barcelona

  • 2014-2016
    Curs 2014-2016 (11a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2014 a octubre de 2016
    Període de pràctiques de octubre de 2015 a juliol de 2016
    Memòria d’investigació d’octubre de 2015 a juny de 2016
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació 
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern

  • programa
  • informació
  • calendari
  • Beques per estudis de Màster o Diploma de Postgrau
  • Beca Barcelona

  • 2013-2015
    Curs 2013-2015 (10a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2013 a octubre de 2015
    Període de pràctiques de novembre de 2014 a juny de 2015
    Memòria d’investigació d’octubre de 2014 a juny de 2015
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern

  • programa
  • informació
  • calendari
  • Beques per estudis de Màster o Diploma de Postgrau
  • Beca Barcelona
  • 2012-2014
    Curs 2012-2014 (9a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2012 a octubre de 2014
    Període de pràctiques de novembre de 2013 a juny de 2014
    Memòria d’investigació d’octubre de 2013 a juny de 2014
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern
    2011-2013
    Curs 2011-2013 (8a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2011 a octubre de 2013
    Període de pràctiques de novembre de 2012 a juny de 2013
    Memòria d’investigació d’octubre de 2012 a juny de 2013
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern
    2010-2012
    Curs 2010-2012 (7a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2010 a octubre de 2012
    Període de pràctiques de novembre de 2011 a juny de 2012
    Memòria d’investigació d’octubre de 2011 a juny de 2012
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern
    2009-2011
    Curs 2009-2011 (6a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    De novembre de 2009 a octubre de 2010
    Període de pràctiques de novembre de 2010 a juny de 2011
    Memòria d’investigació d’octubre de 2010 a juny de 2011
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el govern
    2008-2010
    Curs 2008-2010 (5a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2008 a octubre de 2010
    Període de pràctiques de novembre de 2009 a març de 2010
    Memòria d’investigació d´octubre de 2009 a juny de 2010
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el Govern Local
    2007-2009
    Curs 2007-2009 (4a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2007 a octubre de 2008
    Període de pràctiques de setembre a desembre de 2008
    Treball d’investigació de gener a juny de 2009
    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional, Gestió de la comunicació en el Govern Local
    2006-2007
    Curs 2006-2007 (3a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2006 a desembre de 2007. Període de pràctiques de setembre a desembre de 2007

    El programa s’estructura en cinc grans blocs que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional i Gestió de la comunicació en el Govern Local
    Aquests cinc blocs s’oferiran independentment com a SEMINARIS del MÀSTER de formació pròpia de l’ICPS i donaran lloc a l’obtenció d’un certificat d’aprofitament
    2005-2006
    Curs 2005-2006 (2a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    D’octubre de 2005 a novembre de 2006. Període de pràctiques de setembre a desembre de 2006

    El programa s’estructura en cinc grans àrees que engloben onze mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes
    Actors: Escenaris electorals, Actors en la política
    Campanyes: Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Política i mitjans de comunicació
    Institucional: Govern relacional i Gestió de la comunicació en el Govern Local

    informació
    calendari
    imatge
    2004-2005
    Curs 2004-2005 (1a edició)
    Director: Gabriel Colomé, Universitat Autònoma de Barcelona
    Coordinadora: Margot Pascual, consultora de Comunicació
    Del 5 de novembre de 2004 al 9 de juliol de 2005

    El programa s’estructura en tres grans àrees que engloben nou mòduls:
    Anàlisi: Estratègies polítiques, Enquestes, Escenaris electorals
    Campanyes: Actors en la política, Campanyes, Política i imatge
    Comunicació: Organització de la comunicació, Discurs polític, Relacions amb els mitjans de comunicació.

    més informació
    Consulteu el contingut d'altres edicions.

     

     

    Introdueix clau d'accés